Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Inteligence skupiny
Winklerová, Zdenka ; Šaloun, Petr (oponent) ; Škrinárová,, Jarmila (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Záměrem disertační práce je aplikovaný výzkum skupinové ( kolektivní ) inteligence . K prokázání použitelnosti inteligence skupiny je zkoumán algoritmus na bázi roje částic ( Particle Swarm Optimization PSO ), v němž je problém inteligence skupiny převeden na matematickou optimalizaci, kdy roj částic ( particle swarm ) hledá globální optimum ve vymezeném prostoru problému a prohledávání je řízeno podle předem nadefinované účelové funkce ( objective function ), která zastupuje řešený problém. Byla navržena a experimentálně ověřena strategie prohledávání, v níž částice průběžně přizpůsobují své chování charakteristikám prostoru řešeného problému, a bylo experimentálně zjištěno, jak se vliv řídící účelové funkce zastupující řešený problém projevuje v chování částic. Výsledky experimentování s navrženou strategií prohledávání byly porovnány s výsledky experimentů s referenční verzí algoritmu PSO . Experimenty ukázaly, že klasické prohledávání, kde jedinou podmínkou je stabilní trajektorie, po níž se částice pohybuje v prostoru řešeného problému, a kde je ve výsledku eliminován vliv řídící účelové funkce, může selhat a že dynamická stabilita trajektorií částic sama o sobě není ukazatelem prohledávacích schopností algoritmu ani konvergence algoritmu ke správnému, globálnímu řešení. Byl navržen způsob prohledávání prostoru řešeného problému, v němž algoritmus PSO reguluje stabilitu algoritmu průběžným přizpůsobováním chování částic charakteristikám prostoru problému. Navržený algoritmus usměrňoval vývoj prohledávání prostoru problému tak, že vzrostla pravděpodobnost úspěšnosti řešení.
Alternate reality games z pohledu hráčů
Váňová, Anežka ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Fousek Krobová, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zabývá alternate reality games a jejími hráči. Tyto hry se vyznačují specifickou formou vyprávění tzv. transmediálním vyprávěním. S jeho pomocí je děj hry rozdělen do mnoha menších částí a k hráčům se tak dostává v podobě různých mediálních forem prostřednictvím rozmanitých platforem. Ve střípcích příběhu se ukrývají různé hádanky či šifry, které musí hráči vyřešit. Podobné úkoly vyžadují určitou míru spolupráce mezi účastníky, a tak se k nim běžně utváří hráčské komunity. V současnosti k zapojení do hry hráči většinou potřebují jen libovolné chytré zařízení a připojení k internetu. Cílem diplomové práce je prozkoumat, zda a jak mohou tyto hry hráče ovlivnit v jejich každodenních životech, blíže představit komunity, které v průběhu her vznikají, a odhalit komunikační praxe jejích členů. V neposlední řadě je záměrem také přiblížení rolí, jež hráči v průběhu her zaujímají, a představení významu, který spatřují ve využití transmediálního vyprávění pro účely alternate reality games. Hráči odhalují, že tyto hry mohou mít na jejich životy jak pozitivní, tak negativní dopad, ačkoli pozitiva, která představují, výrazně převažují negativa. Hráčské komunity mají dvě hlavní funkce, jimiž je socializace a týmová práce. Tyto komunity mohou mít různé podoby a hráči v nich zaujímají různé...
Čtenáři komiksu Rychlé šípy a čtenářské kluby Mladého hlasatele jako aktivní publikum
Mamulová, Martina ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Suk, Pavel (oponent)
Bakalářská práce Čtenáři komiksu Rychlé šípy a čtenářské kluby Mladého hlasatele jako aktivní publikum se zabývá konfrontací moderních teorií aktivního publika a rekonstrukcí aktivity fanoušků komiksu Rychlé šípy v Mladém hlasateli, respektive členů čtenářských klubů Mladého hlasatele. Teoretická část je věnována charakteristice časopisu pro mládež Mladý hlasatel a jeho dobovému kontextu. Pozornost jsem věnovala vývoji koncepcí od pasivního publika k aktivnímu a samozřejmě zde jsou vysvětleny moderní teorie produsage, kolektivní inteligence, transmediálního vyprávění, které v praktické části práce porovnávám s rekonstruovanou aktivitou členů čtenářských klubů. Kromě srovnání teorií s aktivitou čtenářů a nalezení společných znaků, se v praktické části věnuji způsobům komunikace redakce se svými čtenáři. Nechybí zde ani podrobná analýza publika a jeho aktivity. Poslední část práce je věnována konceptu "fandomu" Henryho Jenkinse, jehož popis fanouška v mnoha bodech odpovídá popisu fanouška komiksu Rychlé šípy, ačkoliv komiks vycházel ve 30. letech 20. století a Henry Jenkins vydal svou knihu, ze které čerpám, Textual Poachers v roce 1992. Závěr práce je takový, že ačkoliv teorie o chování aktivního publika vznikly jako odpověď na technologický rozvoj a aktivnější chování mediálního publika, mají mnoho...
Originální a převzatý zdroj v síti internet
Svatý, Michal ; Brejcha, Jan (vedoucí práce) ; Švantner, Martin (oponent)
Práce se věnuje problému autorství na internetu. Pokládá si otázku zda můžeme k dílu přistupovat čistě jako k uzavřené struktuře znaků, nebo zda je nutné brát dílo jako širší strukuru. První část obecně ukazuje internet a jeho specifika coby média. Druhá část je věnována problému autorství, východiskem je zde tradiční pohled Nelsona Goodmana, který zkoumal vztah autenticity díla s ohledem na vnitřní uspořádání prvků zkoumané struktury objektu. Třetí část ukazuje teorie, které jsou v rozporu se stanovisky Nelsona Goodmana, řada pohledů různých autorů popisuje prostředí podléhající neustálým změnám a vyznačující se neustálým sdílením informačních zdrojů. Pozdější teorie ukazují, že pohled na autorství přesahuje doménu daného díla. Závěr přináší syntézu těchto pohledů.
Občanský žurnalismus a komunitní diskurz na příkladu webu Slavistickenoviny.cz
Minařík, Miloš ; Kraus, Jiří (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Práce přispívá do obecného poznání fenoménu označovaného jako aktivní publikum, které generují technické možnosti soudobých digitalizovaných médií označovaných souhrnně jako éra webu 2.0. V tomto směru sleduje práce specifické aspekty, které přináší přechod ze starších forem komunikace a způsobů šíření informací do nového a stále se vyvíjejícího světa kyberprostoru. Vychází ze současných obecných zásad a teorií, které aplikuje a srovnává v konkrétní podobě na fanouškovský komunitní web Slavistickenoviny.cz. Zaměření práce má dvě hlavní polohy. V první se zaměřuje na daný web jakožto produkt občanské žurnalistiky. Zabývá se srovnáním práce jeho autorů s výstupy profesionálních médií, všímá si pravidel, která od nich přejímají a naopak hodnotí rozdíly. Zároveň se však věnuje i přebírání amatérských obsahů profesionálními médii. Druhý pohled práce se zaměřuje na virtuální komunitu sdruženou kolem webu samotného. S využitím kvalitativního výzkumu a analýzy diskurzu se práce zaměřuje na hledání vnitřních mechanismů a principů fungování virtuální komunity, odhaluje její zjevné i skryté projevy i způsob vytváření pozice jejích členů v rámci kyberprostoru. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Občanský žurnalismus a komunitní diskurz na příkladu webu Slavistickenoviny.cz
Minařík, Miloš ; Kraus, Jiří (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Práce přispívá do obecného poznání fenoménu označovaného jako aktivní publikum, které generují technické možnosti soudobých digitalizovaných médií označovaných souhrnně jako éra webu 2.0. V tomto směru sleduje práce specifické aspekty, které přináší přechod ze starších forem komunikace a způsobů šíření informací do nového a stále se vyvíjejícího světa kyberprostoru. Vychází ze současných obecných zásad a teorií, které aplikuje a srovnává v konkrétní podobě na fanouškovský komunitní web Slavistickenoviny.cz. Zaměření práce má dvě hlavní polohy. V první se zaměřuje na daný web jakožto produkt občanské žurnalistiky. Zabývá se srovnáním práce jeho autorů s výstupy profesionálních médií, všímá si pravidel, která od nich přejímají a naopak hodnotí rozdíly. Zároveň se však věnuje i přebírání amatérských obsahů profesionálními médii. Druhý pohled práce se zaměřuje na virtuální komunitu sdruženou kolem webu samotného. S využitím kvalitativního výzkumu a analýzy diskurzu se práce zaměřuje na hledání vnitřních mechanismů a principů fungování virtuální komunity, odhaluje její zjevné i skryté projevy i způsob vytváření pozice jejích členů v rámci kyberprostoru. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Pojetí autorství v 21. století a vztah fanoušků k autorskému dílu na příkladu přijetí zakončení série videoher Mass Effect
Michal, Petr ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
V této práci jsme se zaměřili na mediální kauzu, která se odehrála při vydání třetího dílu populární sci-fi videoherní série Mass Effect. Po vydání třetího dílu se fanoušci série začali dožadovat změny jejího konce. Vydavatel ME pod nátlakem ustoupil a fakticky tak přiznal určité množství moci nad svým produktem fanouškům. Teoretická část práce se zabývá expresivní silou videoher, zjišťuje, jestli vůbec a jakým způsobem na hráče působí. Za pomoci Henryho Jenkinse a Pierra Lévyho pak předestíráme mediální teorie, které nám mohou pomoci osvětlit vztah mezi fanoušky, autory a autorským dílem. Středobodem této práce pak je kvalitativní výzkum internetových diskuzí, ze kterého jsme získali představu o tom, proč fanoušci reagovali tak negativním způsobem. V závěru pak získané poznatky agregujeme a práci shrnujeme.
Originální a převzatý zdroj v síti internet
Svatý, Michal ; Brejcha, Jan (vedoucí práce) ; Švantner, Martin (oponent)
Práce se věnuje problému autorství na internetu. Pokládá si otázku zda můžeme k dílu přistupovat čistě jako k uzavřené struktuře znaků, nebo zda je nutné brát dílo jako širší strukuru. První část obecně ukazuje internet a jeho specifika coby média. Druhá část je věnována problému autorství, východiskem je zde tradiční pohled Nelsona Goodmana, který zkoumal vztah autenticity díla s ohledem na vnitřní uspořádání prvků zkoumané struktury objektu. Třetí část ukazuje teorie, které jsou v rozporu se stanovisky Nelsona Goodmana, řada pohledů různých autorů popisuje prostředí podléhající neustálým změnám a vyznačující se neustálým sdílením informačních zdrojů. Pozdější teorie ukazují, že pohled na autorství přesahuje doménu daného díla. Závěr přináší syntézu těchto pohledů.
Online fundraising a mikrofinancování v sociální síti a na Webu 2.0
Richterová, Daniela ; Kera, Denisa (vedoucí práce) ; Očko, Petr (oponent)
Identifikační záznam Richterová, Daniela. On line fundraising a mikrofinancování v sociální síti a na Webu 2.0 [Online fundraising and microfinace in the context of social networks and Web 2.0]. Praha, 2011. 102 s. Diplomová práce. Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií a knihovnictví 2011. Vedoucí diplomové práce Mgr. Denisa Kera, Ph.D. Abstrakt Diplomová práce charakterizuje online nástroje fundraisingu a mikrofinancování v kontextu fenoménu Web 2.0 a rozvoje sociálních médií. Cílem práce je analýza a hodnocení existujících webových filantropických portálů v zahraničí a v České republice. Pozornost je věnována teoretickému vymezení pojmů, principů a technologií Webu 2.0, platforem sociálních médií a jejich propojení s online filantropií. Vysvětleny jsou nové pojmy jako je crowdfunding, P2P lending a crowdsourcing. Analytická část práce je zaměřena na zhodnocení fungování fundraisingových sociálních webů Network for Good a GlobalGiving a mikrofinančních portálů Kiva a LoanBack. Z českých filantropických projektů jsou analyzovány portály Šance pro draha, myELEN, Daruj správně a Skutečný dárek. Důraz je kladen na zhodnocení projektů na základě míry integrace principů a technologií Webu 2.0. V závěru práce je navržena možná implementace získaných poznatků v českém...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.